پیاده سازی تبلیغات نیتیو در Unity

کسانی که از هردو Library کتابخانه Native و  Reward  در کنار هم میخواهند استفاده کنند . باید  unity support 7 and 4 dependency  در یکی از کتابخانه ها ( Library ) پاک کنند .

نحوه شروع کار با کتابخانه Unity

برای شروع به کار استفاده از این کتابخانه در ابتدا باید یک حساب کاربری در تپلیغ ایجاد کنید. پس از ثبت نام جهت ثبت اپلیکیشن خود جهت فعال سازی کتابخانه از بخش راهنمای اضافه کردن برنامه نسبت به ثبت برنامه های خود اقدام کنید و سپس کد فعال سازی کتابخانه را برای آن دریافت نمایید. توجه داشته باشید که برای استفاده از کتابخانه  Native Unity باید کلید unit از نوع  Native برای برنامه خود تعریف کنید. سپس مراحل زیر را طی کنید :

  1. برای اضافه کردن فایل کتابخانه به پروژه از داخل پروژه Unity خود، پکیج دانلود شده را import کنید.
  2. فایل xml را باز کنید و در تگ manifest، نام پکیج خود را جای گذاری کنید :

شروع به کار با کتابخانه

برای شروع کافیست در ابتدای برنامه متد زیر را صدا بزنید. ورودی این تابع توکنی است که شما پس از ثبت برنامه خود در قسمت برنامه های من در پنل تپلیغ آن را دریافت می کنید. دقت کنید توکنی که در پنل کاربری خود مشاهده میکنید عینا در این قسمت گذاشته شود.

 

TaplighNative.Native.Initialize("Your-token");

 

برای نمایش تبلیغ دو راه وجود دارد:

  • استفاده از متد Load:

در این حالت به ازای هر بار صدا زدن این متد اطلاعات تبلیغ در اختیار شما قرار خواهد گرفت و برای دریافت تبلیغ جدید باید دوباره این متد را فراخوانی کنید. ورودی این تابع رشته  کد مربوط به واحد تپلیغی است که در پنل برنامه خود ایجاد کرده اید به همراه تعداد تبلیغات مورد نظر در هربار درخواست تبلیغ است که ماکسیموم مقدار آن 5 می باشد.

TaplighNative.Native.Load("Native-Unit-Code", Count-ad);
  • استفاده از متد RefreshLoad:

در این حالت نیاز به فراخوانی دوباره متد برای دریافت اطلاعات تبلیغ جدید نیست و با تنظیم زمان شروع و زمان دوره ای کتابخانه اطلاعات تبلیغات جدید را در زمان مورد نظر در اختیار شما قرار میدهد. ورودی این تابع رشته  کد مربوط به واحد تپلیغی است که در پنل برنامه خود ایجاد کرده اید به همراه تعداد تبلیغات مورد نظر در هربار درخواست تبلیغ که ماکسیموم مقدار آن 5 می باشد و زمان شروع در هر دوره و دوره زمانی منتخب شده است.

 

TaplighNative.Native.RefreshLoad("Native-Unit-Code", Count-ad, start, every);

 

تنظیمات اولیه قبل از دریافت تبلیغ:

 

قبل از صدا زدن متد های Load و یا RefreshLoad باید ratio مورد نظرتان را دریافت کنید. این مقدار ratio بنر تبلیغ می باشد که با تنظیم آن سیستم همان Aspect Ratio (نسبت طول و عرض بنر) را از تبلیغ دریافت کرده و برای شما فراهم میکند.

TaplighNative.Native.Setting(BannerAspectRatio.AR9x16);

 

توابع زیر بلافاصله پس از دریافت اطلاعات تبلیغ فراخوانی می شوند:

public System.Action<string, string> OnLoadReadyListener
public System.Action<string, NativeLoadErrorStatus> OnLoadErrorListener

 

دلیگیت اول OnAdLoadedListener در صورتیکه تبلیغ آماده باشد و مشکلی در دریافت آن به وجود نیامده باشد اجرا می شود. در این حالت ورودی اول این متد TaplighNativeAd است که Object شامل اطلاعات تبلیغ می باشد. این Object یک  DTO می باشد که تمامی اطلاعات لازم برای نمایش تبلیغات در آن وجود دارد (مانند: عنوان، توضیحات، icon، بنر و توکن تبلیغ و …). ورودی دوم این متد کد واحد تپلیغی است که درخواست آماده سازی بر روی آن اجرا شده. اما در صورتیکه مشکلی در دریافت تبلیغ به وجود بیاید دلیگیت دوم OnLoadErrorListener اجرا می شود.

ورودی اول این متد وضعیت خطایی از جنس LoadErrorStatus است که برای دریافت تبلیغ به وجود آمده است. مقادیری که ممکن است این ورودی برگردانند به صورت زیر است:

public enum NativeLoadErrorStatus {
  NO_INTERNET_ACSSES,
  APP_NOT_FOUND,
  AD_UNIT_DISABLED,
  AD_UNIT_NOT_FOUND,
  INTERNAL_ERROR, 
  NO_AD_READY,
  AD_UNIT_NOT_READY,
  IN_PROCESS
}

جهت تست پروژه خود ترجیحا از Emulator ها استفاده ننمایید.

لطفا نظرات خود را در زمینه تجربه استفاده از SDK از طریق developers@tapligh.com ، شماره ۴۲۵۷۰۰۰۰-۰۲۱ داخلی 481 و یا تلگرام با ما در میان بگذارید.